شهرمن M.I.S

مسجدسلیمان (پارسوماش)زادگاه کورش واولین شهر پارسی تبار

شهرمن M.I.S

مسجدسلیمان (پارسوماش)زادگاه کورش واولین شهر پارسی تبار

کورش نخستین بنیانگذارحقوق بشر

کورش سرداری که درقران (سوره کهف)ازآن بنام ذوالقرنین وبعنوان پادشاهی عادل وخداپرست یادشده وامپراطوری بزرگ هخامنشی راکه دربرگیرنده بیست وپنج کشوربودبنانهادتوسط حقوقدانان جهان به عنوان بنیانگذارحقوق بشرو منشورآزادی اورانخستین فرمان جهانی حقوق بشرمی دانندکه دربخشی ازآن به شرح زیرآمده است :
((منم کورش ،شاه بزرگ ،شاه دادگر،آنگاه که بدون جنگ وپیکارواردبابل شدم همه مردم گام های مراباشادمانی پذیرفتندارتش بزرگ من به آرامی واردبابل شدنگذاشتم رنج وآزاری به مردم این شهروسرزمین واردآید.من برای صلح کوشیدم .من برده داری رابرانداختم ،به بدبختی های آنان پایان دادم .فرمان دادم که همه مردم درپرستش خدای خودآزادباشند.من همه شهرهایی راکه ویران شده بودازنوساختم فرمان دادم تمام عبادتگاههایی راکه بسته بودندبگشایند.من برای همه مردم جامعه ای آرام مهیاکردم وصلح وآرامش رابه تمامی مردم عطانمودم .......))
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد