شهرمن M.I.S

مسجدسلیمان (پارسوماش)زادگاه کورش واولین شهر پارسی تبار

شهرمن M.I.S

مسجدسلیمان (پارسوماش)زادگاه کورش واولین شهر پارسی تبار

رستگاری ما

 

گل آن گلدانیم

سرو آن سامانیم

که در او ریشه ماست

ما غریبیم در این آبادی

ما اسیریم در این آزادی

چند گاهیست که از راه دراز

به تماشای نسیم آمده ایم

به تماشای کویری که

                        ز همت سبز است

ز تکاپو سرشار

           وز اندیشه

                   بهار

ماغریبیم در این آبادی

دل ما اینجا نیست

دل ما آنجاییست

               که در او ریشة ماست

راستی

ما به چه کار آمده ایم ؟

پی بیداری

                شبنم

                 نور

پی پر بار شدن

                  باریدن

پی خورشید شدن

                تابیدن

پی آبادی ویرانی خویش

پی آزادی زندانی خویش

پی سامان پریشانی خویش

پی جبران پشیمانی خویش

                   ماغریبیم در این آبادی

                   ما اسیریم در این آزادی

جای ما اینجا نیست

                     جای ما آن جاییست

                                            که او در ریشه ماست

باز باید برویم

             باز کاشانه خود را

                    باید آباد کنیم

خاک ما تشنه باریدن است

ما سزاوار تقلای خودیم

رستگاری صدفی نیست

                          که آن را موجی

بکشد تا ساحل

و در او مرواریدی باشد

                              غلطان

                              نایاب

هیچ صیاد زبر دستی نیز

باز بی تور و تقلا حتی

ماهی کوچکی از دریایی صید نکرد

ما سزاوار تقلای خودیم

هر چه ویرانی از تیشه ماست

رستگاری

             شادی

آبرو

            آبادی

آرزو

             آزادی

همه از رویش اندیشه ماست

باز باید برویم.....

خاک ما تشنه باریدن ماست

                                                          مرحوم مجتبی کاشانی

 

نظرات 10 + ارسال نظر
محمد داودی یکشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:26 ق.ظ http://khorbeh.blogfa.com

سلام آقای رضایی
شعر قشنگی بود . خوشحال میشم اگه سری به وبلاگ من بزنی و نظرتو در رابط با شعرهای بختیاری بدی
من با اجازه وب شما را لینک کردم .
قربان شما داودی

محمد دوشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 08:16 ب.ظ

سلام همشهری . خیلی دوستت دارم به خدا...

محمد ایزدستا دوشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 08:39 ب.ظ http://izadseta.blogfa.com/

سلام
و درود بی پایان ....

سحر دوشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 10:21 ب.ظ http://sahar_niaiesh.persianblog.com

سلام.وبلاگتون همش عالیه.هم مطالبش و هم غالبش.
شما اهل مسجد سلیمانید؟ من اهل اونجام. خوشحالم که یه کانون از هم شهری های خودم پیدا کردم.
مرسی.

حبیب چهارشنبه 2 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 01:00 ق.ظ http://misb.persianblog.com

سلام اردشیر عزیز. هماره خوب و خوش و سلامت باشی. به تماشای خنده من بیا!

سحر چهارشنبه 2 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 01:52 ب.ظ http://sahar_niaiesh.persianblog.com

سلام. من مسجد سلیمونمونو دوس دارم ولی یه زمانی رونق داشت ولی الان ففط دارن از منابعش استفاده می کنن.
رفته بودم تهران.راننده تاکسی پرسید اهل کجایی؟
گفتم مسجد سلیمان.
می دونید چی گفت؟گفت:مسجدسلیمان کجاس دیگه؟
فک کنم توی نقشه دنیا نباشه!!!!!!!!!!!!!
مرسی.من آپدیتم.

جلال اسفندیاری چهارشنبه 2 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 09:07 ب.ظ http://1421336.blogfa.com

باسلام خدمت اردشیر بزرگوار
شعر زیبائی را انتخاب نموده اید خدا روح شاعر آن را قرین رحمت نماید منتظر دیدار باصفای شما هستم در پناه حق پیروز وسربلند باشید

سحر جمعه 4 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 10:32 ق.ظ http://sahar_niaiesh.persianblog.com

سلام.
من آپ کردم .سر بزنین.
مرسی.

محمر جمعه 4 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 02:40 ب.ظ


سلام شعر خوبی است. اگر شاعر را می شناسی قدری در باره او بنویس.سلامت وبر قرار باشی.

بنیامین یکشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 07:10 ب.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد