شهرمن M.I.S

مسجدسلیمان (پارسوماش)زادگاه کورش واولین شهر پارسی تبار

شهرمن M.I.S

مسجدسلیمان (پارسوماش)زادگاه کورش واولین شهر پارسی تبار

۵خرداد تولد مسجدسلیمان

پنجم خرداد روز فوران اولین چاه نفت خاورمیانه است

روز تولد مسجدسلیمان

روز تولد اولین شرکت شهر خاورمیانه

وشایدروز حیات دوباره پارسو ماش

آری این دیار ماست

        درکشاکش روزگار

                ((که شب از یک بوسه می میرد

                             وسحرگاه بایک بوسه دیگر بدنیامی آید))

  روزمسجدسلیمان

وشاید...

روز نیک بختی یا سیه بختی

روز وفورنعمت یا فلاکت

روز دستیابی به منابع خدادادی

روز رونق وکامیابی

ویا زوال وفرسودگی وغریبانه به تاریخ واصل شدن....

یغمای خوان پرزرق وبرق طبیعت

کنتراست مکنت و فقر

     آری سهم ما اینست

               سهم من

                           سهم شهرمن

((سهم من پایین رفتن از یک پله متروکست


         و به چیزی در پوسیدگی و غربت واصل گشتن


                             سهم من گردش حزن آلودی در باغ خاطره هاست ))

واینک سهم ما

 دل سپردن به غرور گذشته هاست ...

                    یا درارقام گنگ چند درهزارنفت؟؟!!

کارگری خسته وعرق ریزان

           آکنده ازتلخی های پنهان

 پیرزنی نفس نفس زنان تعدادی نان در گوشه چادردارد

 و سروصدای بچه ها که ازمدرسه برمی گرداند

       در کوچه های تنگ وباریک

             آنها (( به بهانه های ساده خوشبختی خود می نگرد
                          

        به زوال زیبای گلها در گلدان
                              

                     به نهالی که تو در باغچه خانه مان کاشته ای

 
و به آواز قناری ها


                     که به اندازه یک پنجره می خوانند ))


                آری این مسجدسلیمان است

خاکش طلاو خاکروبه اش بلا

به نفس افتاده ازجور ایام

سرشار محبت مردمانی باصفا

((که دلهاشان به اندازه یک عشق است))

           با هزاران امید درهزارتوی سرنوشت

                                                 و......

                                 سهم ما این است

****

 تولدی دیگر

==========

همه هستی من ایه تاریکیست
که ترا در خود تکرار کنان
به سحرگاه شکفتن ها و رستن های ابدی خواهد برد
من در این ایه ترا آه کشیدم آه
من در این ایه ترا
به درخت و آب و آتش پیوند زدم
زندگی شاید
یک خیابان درازست که هر روز زنی با زنبیلی از آن می گذرد
زندگی شاید
ریسمانیست که مردی با آن خود را از شاخه می آویزد
زندگی شاید طفلی است که از مدرسه بر میگردد
زندگی شاید افروختن سیگاری باشد در فاصله رخوتنک دو همآغوشی
یا عبور گیج رهگذری باشد 
که کلاه از سر بر میدارد
و به یک رهگذر دیگر با لبخندی بی معنی می گوید صبح بخیر
زندگی شاید آن لحظه مسدودیست
که نگاه من در نی نی چشمان تو خود را ویران می سازد
و در این حسی است
که من آن را با ادراک ماه و با دریافت ظلمت خواهم آمیخت
در اتاقی که به اندازه یک تنهاییست
دل من
که به اندازه یک عشقست
 به بهانه های ساده خوشبختی خود می نگرد
به زوال زیبای گلها در گلدان
 به نهالی که تو در باغچه خانه مان کاشته ای
و به آواز قناری ها
 که به اندازه یک پنجره می خوانند
 آه ...
سهم من اینست
سهم من اینست
سهم من
آسمانیست که آویختن پرده ای آن را از من می گیرد
سهم من پایین رفتن از یک پله متروکست
و به چیزی در پوسیدگی و غربت واصل گشتن
سهم من گردش حزن آلودی در باغ خاطره هاست
و در اندوه صدایی جان دادن که به من می گوید
دستهایت را دوست میدارم
دستهایم را در باغچه می کارم
 سبز خواهم شد می دانم می دانم می دانم
و پرستو ها در گودی انگشتان جوهریم
تخم خواهند گذاشت
گوشواری به دو گوشم می آویزم
از دو گیلاس سرخ همزاد
و به ناخن هایم برگ گل کوکب می چسبانم
کوچه ای هست که در آنجا
پسرانی که به من عاشق بودند هنوز
با همان موهای درهم و گردن های باریک و پاهای لاغر
 به تبسم معصوم دخترکی می اندیشند که یک شب او را باد با خود برد
کوچه ای هست که قلب من آن را
از محله های کودکیم دزدیده ست
سفر حجمی در خط زمان
و به حجمی خط خشک زمان را آبستن کردن
حجمی از تصویری آگاه
که ز مهمانی یک اینه بر میگردد
و بدینسانست
که کسی می میرد
و کسی می ماند
هیچ صیادی در جوی حقیری که به گودالی می ریزد مرواریدی صید نخواهد کرد
من
پری کوچک غمگینی را
می شناسم که در اقیانوسی مسکن دارد
و دلش را در یک نی لبک چوبین
می نوازد آرام آرام
پری کوچک غمگینی که شب از یک بوسه می میرد
و سحرگاه از یک بوسه به دنیا خواهد آمد

      == فروغ فرخزاد ==

نظرات 16 + ارسال نظر
پوراندخت شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 11:43 ب.ظ http://www.poorandookht.blogfa.com

با عرض سلام و خسته نباشید مرسی از شما که به وبلاگم سرزدید ولی خب یک مسئله مهم اینه که ما همشهری هستیم و من مسجدسلیمانی هستم و مطالب جالبی رو هم
یاداوری کردید موفق وپیروز باشید با تشکر

سحر یکشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 09:59 ب.ظ http://sahar_niaiesh.persianblog.com

سلام.متاسفانه من تاریخم خیلی افتضاحه.کتاب تاریخ مسجد سلیمانو دارم.ولی به عنوان کتاب مرجع ازش استفاده می کنم.به هر حال این روزو به همه مسجد سلیمونی های عزیزم تبریک می گم.برای شعر فروغ هم مرسی.
منم با عاشقانه فروغ آپ کردم.
موفق باشید.

فرشید خدادادیان دوشنبه 7 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 10:49 ق.ظ http://www.azfarshid.blogsky.com

اردشیر جان درود
پنجم خرداد بر تو هم مبارک باد. در روزنامه هم میهن روز شنبه مقاله ای به یاد وطن کار کردیم.
ضمنا در خصوص گذاشتن عکس روی وبلاگ نیاز به راهنمایی دارم ممنون می شوم اگر توضیح دهی .منظورم عکس هایی است که قبلا روی اینترنت نرفته و تازه می خواهیم وارد کنیم.
ارادتمند

طغرل ! چهارشنبه 9 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 05:44 ب.ظ

بابا جو نگیرتت باور ایرانی بودن مهمه نه مسجد سبیمونی بودن !
نفت ملی پس برای همه ملته !

((‌ چو ایران نباشد تن من مباد ))

حبیب پنج‌شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 05:02 ب.ظ http://misb.persianblog.com

سلام بر اردشیر عزیز. پنجم خرداد بر شما و همه ی همشهریانم مبارک.

عبدالصمد رحمن جمعه 11 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 05:43 ب.ظ http://rahmani47.persianblpg.com

درود برشما
وبلاگ خوبی دارید.

تبادل لینک؟

[ بدون نام ] شنبه 12 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 03:14 ق.ظ

agha shoma mesle inke mobtala be bimariye terajedi hasti hamesh shere ghamnak gerye zari khak besari akshaye bastani dashtam dashtam .agha basete dige harvaght ma oomadim too sitet delemoon gereft .baba ye harkati ye neshati ye tafokore pooyai too oon shahr nist ke to enekasesh bedi?vaghan hamash khak toosari va aza dari va gerye baraye roozhaye gozashte ast ?vaghan ke!!!!!!!!!

ازچنگیز به طغرل شنبه 12 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 02:53 ب.ظ

بابا اینها جو نگرفتشون ما هم وقتی کشورشان را گرفتیم تو هر شهری امکانات می گذاشتیم نه همه را خرج پایتخمان می کردیم تو پنداری که ایران از تهران تا کرج است
اردشیر خان ناراحت نباش مسجد بی سلیمان همیشه مظلوم بوده وخواهد بود وطن پرستی را ما مسجدسلیمانیها هم داریم/ ش

سارا یکشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 02:29 ب.ظ

با سلام مطلب خیلی جالبی بود این دوست عزیزی که به خط لاتین مطلب نوشته ظاهرا تو آسمونها سیر می کنه
دلش خوشه

فرشید خدادادیان یکشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 03:29 ب.ظ

درود
ازراهنمایی ات سپاسگزارم

محمد چهارشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 05:50 ب.ظ http://www.khorbeh.blogfa.com/

سلام بچه محل خوب
خبری ازت نیست
چند پست جدید دارم . خوشحال میشم سر بزنی.

کابنگرو پنج‌شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 12:21 ب.ظ http://sevemis.blogfa.com

بسکه مندیر هو مندم که کدِس شال و قطاره

به من دشت خیالم ایگوهی گرت سواره

موسیقی بختیاری پنج‌شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 03:46 ب.ظ http://www.7mg.blogfa.com

salam . matlabe khoubi khoub man ta hala ino namidoonestam .be webloge ma sar bezanim loftan khoshetoon miad . ama hanooz kamel nashode

ابوذر شنبه 19 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 01:14 ب.ظ http://www.tadkheyri.blogfa.com

سلام روز میسلیمون موارک بو


خسه نوویی

سحر یکشنبه 10 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 01:48 ب.ظ http://sahar_niaiesh.persianblog.com

سلام.من بچه ام آی اس هستم.بچه خود نفتون.چهار راه.روبروی بانک ملی.
؛زنده باد ام آی اس؛

رضوان شنبه 30 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 01:22 ب.ظ

سلام .منم هم شهری شما هستم اما دست سرنوشت منو به غربت راهی کرده .منم پنج خرداد متولد شدم و این رو به فال نیک می گیرم به امید این که همه ی شما رو در مسجد سلیمان ببینم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد