شهرمن M.I.S

مسجدسلیمان (پارسوماش)زادگاه کورش واولین شهر پارسی تبار

شهرمن M.I.S

مسجدسلیمان (پارسوماش)زادگاه کورش واولین شهر پارسی تبار

مثنوی شهر من مسجدسلیمان

شهر من مسجدسلیمان زنده باد     ###     کی رود این شهر چون جا نم زیا د 

 شهری آکنده زخلقی قهرمان    ### درمیادین قهرمانانش دوان 

 شهری همچون مادران مهربان     ###        شیره جانش به ایران داده جان  

طفل ایران گر به صنعت جان گرفت  ### نطفه آن شهر ما سامان گرفت  

گر که خوزستان به صنعت شد عظیم    ###   نفت چاه نمره یک در آن سهیم  

شهر شرکت شهرصنعت شهر کار  ###   رونق کارش به ملت جان نثار  

شهر بر هر قوم دربش باز باز        ###     شهر با هر ملتی مهمان نواز  

شهر محور گشته بر اقوام دور   ###     شهر اقوامش همه چون دوست جور 

 شهر محور بر همه اقوام و کس     ###      ملتی از نو بنا شد زان سپس

مهر شهرماست بر تاریخ نفت     ### یک هزارو دو صدوهشتادوهفت 

 مهر شهر ماست بر ایجاد کار    ###  علم وصنعت آمد وشد برقرار 

 مهر شهرماست بر ایران نو    ###      کهنگی با علم وصنعت شد درو  

نو به نو شد چهره شهر از هنر      ###  از هنر گلها دمیدوداد بر  

از دل شعر جوان برخاست جان          ### جان گرفت شعر از دل شعر جوان 

 ره چراغا ن می شداز نورنگاه  ###    شاعری تا میرسید از گردراه

با نویسنده زبانها باز شد    ###      داستانها بر زبان آغاز شد  

آن شفییانی علمدار سخن  ###      آن ستاره در شب لال وطن 

 بی ره ورهبر نوشت از اصل خویش   ##     با قلم در نقد فرهنگش به پیش 

 چشممان روشن به سحرسینما       ###   شد بزرگ آن کوچک دنیای ما  

ورزشی برخا ست آنهم بی نظیر    ### قهرمانانی نه ساده بل چو شیر 

 رشته های ورزشی اغلب بکار     ###   یک به یک لوحی بلند از افتخار  

درس و دانش ‌٫ دانش آموزش هزار    ###   سطح دانش وسعتش بیش از شمار  

ورزش و صنعت سپس علم وهنر   ###      بس ببار آورد نسلی پر ثمر

خاطرت آید که سرمسجد کجاست   ### هر بهارش چون بهشتی با صفاست 

 ماه فروردین طبیعت مست مست  ###   هر نسیمی با گلی افشانده دست  

لاله ها رویان چو بینندآفتاب      ### دشت و صحرا غرق گل در سبزه خواب 

 چشمه ها جوشان در آغوش بهار  ###   گل هم آغوش نسیم از جویبار  

رو به هرسویی نسیم از آفتاب      ###  مست خوابت می کند همچون شراب  

روز سیزده مردمان در شور و حال   ###   باد نوروزی به رقص با میشکال

ای خوشا تمبی صفا گردوکلب      ###   دست ها دردست و لیوان لب به لب  

ای خوشا روزی دوباره نمره چل    ###     تا ببینم باز موسیو مادمازل 

 نفتک ما یکسرش دروازه است      ###   راه شهر هربار از آنجا تازه است  

ای دل غافل کجا سرکوره هاست   ###     بازدل در عمق آن ره شوره هاست 

 سی برنج از راه نفتون کی شود     ###    دور نیست اما چگونه طی شود 

 مال کریم تا شاه نشین یک دره است    ###    دل برای دیدنش یک ذره است  

آه گر در ریل ویل بودم کنون   ###   دی بلال میخواندم از فرط جنون  

هیچ جا دنیا چو سبزآباد نیست  ###  خنده هیچ جا مثل آنجا شاد نیست  

میشکا ل هف کن به سازت یک نفس   ###   تا که روحم پر کشد ازاین قفس  

میشکا ل هف کن به هفت لشکر زدل   ###   تا فراموشم شود دنیای ول

من به یا د شهر ماندم بی قرار  ### من هنوز آنجا به یادم یادگار 

 من هنوز هم پا توقم بابا علیست  ### من هنوز آنجا سکویم صندلیست 

 با آباجی من هنوزم هم کلام   ###   بر لبش خنده چو میکردم سلام 

 ای خوشا گر نوجوانی راه حل  ###  می شدم در شهر خود یک هم محل 

 ای خوشا رویای ما سازندگی  ###     میشد ازنو پرزنم با زندگی 

 ای خوشا کوتاه میشد این سخن  ###  میرسید از بوی جان جانی به تن 

شاعر آقای لطفی کریمی

نظرات 17 + ارسال نظر
آرش یکشنبه 17 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 07:28 ب.ظ

سلام .وبلاگتون بسیار جالب بود خوشحالم که هنور زنده ایم و mis نمرده و به قول یکی ازدوستانم (هنیزه نمردیم .جون ایگریم زمینا کمن آسمون ایگریم)

محمد داودی یکشنبه 17 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 07:31 ب.ظ http://www.khorbeh.blogfa.com/

با درود
مثنوی جالبی بود
ممنون که سر نمی زنی هم محله ای عزیز .
بخت یار و زندگی به کام.

محمد مراد یکشنبه 17 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 09:53 ب.ظ

درود به اردشیر عزیز ، ظاهرا خیلی گرفتاری ، کم کار شده ای!
ممنون از انعکاس شعر زیبای مثنوی مسجد سلیمان و سپاس از جناب لطفی کریمی برای سرودن این شعر زیبا
زنده باشی

سوتیام دوشنبه 25 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 12:23 ق.ظ http://www.sutiyam.blogsky.com

هرزه های این تباهی تنهایی




در دشتهای کوهستانی سینه ام را


به تمامی سپرده ام به وزشهایی که:


زیستن مرا مجاب می کنند.



با اینهمه که انکار می شوم.


چقدر بی کس و کاریم و نمی دانستیم.......

خدادادیان دوشنبه 25 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 12:03 ب.ظ http://www.azfarshid.blogsky.com

اردشیر عزیز
درود
زیبا بود.دم لطفی گرم
چند وقت پیش محمد مراد شعری برای لطفی و سایر دوستان گفته بود که منعکس کردم .یکی از دوستان از لطفی پرسید در فکرم این شعر را با تصویر او در پستی اختصاصی کار کنم.از وبلاگت بر می دارم البته با اجازه شما و ذکر منبع
با سفرنامه باکو منتظر نظر ارزشمندت هستم
با احترام

خوزستانی دوشنبه 25 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 12:44 ب.ظ http://khouzestani.blogfa.com

سلام
من به عنوان یه بختیاری به شما افتخار میکنم.
سالهاست که با وبسایت شما آشنا هستم .
بعد از مدتها دوباره شروع کردم به وبلاگ نویسی و
در وبلاگم کتاب قرار میدم
خیلی خوشحال میشم که با شما تبادل لینک داشته باشم.
در هر صورت من شما رو لینک کردم
خوشحال میشم به من سر بزنی.
خداحافظ

محمد ایزدستا سه‌شنبه 26 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 08:23 ق.ظ http://izadseta.blogfa.com

درود
زیبا بود
زنده باد دیارمان
من نیز بروزم

خوزستانی سه‌شنبه 26 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 08:18 ب.ظ http://khouzestani.blogfa.com

جز تشکر چیز دیگری ندارم

باز هم به من سر بزن

محمدمراد پنج‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 09:45 ب.ظ

بادرود
فرا رسیدن یلدا را شادباش میگویم

هیجار جمعه 29 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 08:06 ب.ظ http://WWW.HEIJAR.BLOGFA.COM

سلام . عالی بود .ولی ...
ای خوشا رویای من سازندگی میشد از نو پر زنم با زندگی
باید گفت رویا بافی را کنار بگزاریم و عمل نمائیم .سازندگی در شهرمان مسجد سلیمان نباید رویا باشد .
اگر خواستی من مایلم که تبادل لینک نمائیم . متشکرم .

جلال اسفندیاری جمعه 29 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 09:11 ب.ظ http://1421336.logfa.com

با سلام ودرود خدمت آقا اردشیر
وبا تشکر از زیبا اندیشه هاتان وانتخاب شعر زیبای آقای لطفی کریمی با (شب به یاد ماندنی یلدا) آپم
فرا رسیدن شب به یاد ماندنی وماندگار یلدا را به شما تبریک گفته امیدوارم درکنار کرسیهای گرم با آن همه نعمتهای خدادادی وشادیهای متنوع کنار کهنسال پدربزرگان ومادربزرگان با حکایتها وقصه های شیرینشان همراه با والدینتان وسایر اهل خانه وقوم وخویشان به شادی وخرمی به اسقبال شب یلدا روانه شوید موفق وسربلند باشید

ارغوان جمعه 29 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 09:54 ب.ظ http://www.baharta.blogfa.com

درود

یلدا مبارک

شاد باشید و اهورایی ...

آرش شنبه 30 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 04:57 ب.ظ

سلام .یلدا اوی خوری زت نی

عبدالرضا چهارشنبه 4 دی‌ماه سال 1387 ساعت 02:59 ق.ظ http://abdolreza-mis.blogfa.com

با سلام یلدا مبارک

حسین شنبه 7 دی‌ماه سال 1387 ساعت 08:27 ق.ظ http://hosseincheraghi.blogfa.com/

سلام
راستی منظور ازm.i.s یعنی اولین چاه نفت است؟

سیاوش پنج‌شنبه 4 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 01:01 ق.ظ

عالی دستت درد نکنه

فریدون.الف یکشنبه 17 دی‌ماه سال 1391 ساعت 02:08 ق.ظ

سلام
شعر بسیار زیبا و پراحساسی است. ما را به حال و هوای وطن کشاند. به استان خوزستان، به ایل بختیاری، به شهر مسجدسلیمان
آفرین بر استاد سرایندهء شعر. زنده باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد