شهرمن M.I.S

مسجدسلیمان (پارسوماش)زادگاه کورش واولین شهر پارسی تبار

شهرمن M.I.S

مسجدسلیمان (پارسوماش)زادگاه کورش واولین شهر پارسی تبار

انا الحق

شهادت منصور حلاج این عارف وارسته به نقل از عطار نیشابوری :


«... پس دستش جدا کردند. خنده بزد. گفتند: خنده چیست؟ گفت: دست از آدمی بسته باز کردن آسان است. مرد آن است که دست صفات که کلا ه همت از تارک عرش را می کشد، قطع کند. پس پاهایش ببریدند. تبسمی کرد. گفت: بدین پای خاکی می کردم. قدمی دیگر دارم که هم اکنون سفر هر دو عالم بکند، اگر توانید آن قدم را ببرید! پس دو دست بریده خون آلود بر روی درمالید تا هر دو ساعد و روی خون آلود کرد. گفتند: این چرا کردی؟ گفت: خون بسیار از من برفت و دانم که رویم زرد شده باشد، شما پندارید که زردی من از ترس است. خون در روی در مالیدم تا در چشم شما سرخ روی باشم که گلگونه مردان خون ایشان است... پس چشمانش را بر کندند. قیامتی از خلق برآمد. بعضی می گریستند و بعضی سنگ می انداختند. پس خواستند زبانش ببرند، گفت: چندان صبر کنید که سخنی بگویم. روی سوی آسمان کرد و گفت: الهی! بدین رنج که برای تو بر من می برند، محرومشان مگردان و از این دولتشان بی نصیب مکن ... پس گوش و بینی ببریدند و سنگ روان کردند... پس زبانش ببریدند و نماز شام بود که سرش ببریدند و در میان سربریدن تبسمی کرد و جان بداد»
 

نظرات 3 + ارسال نظر
آرش جمعه 2 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 11:51 ق.ظ

سلام آقا اردشیر .دیروز داشتم به این قضیه فکر می کردم که اگر افرادی مثل شما ودیگر دوستان که این گونه به سرزمین مادری عشق می ورزند نبودند ما درد غربت و دوری از وطن را چگونه سر می کردیم . جناب اردشیر من به عنوان یک همشهری وعلاقه مند به شهرم دوست دارم مطالب بیشتری درمورد سرزمین مادری در وبلاگ شما ودیگر دوستان ببینم خواهشمندم درصورت امکان درمورد مکانهای تاریخی و صنایع دستی و شعر و داستان چه داستانها واشعار فولوکوریک و چه اشعار وداستانهای نوشته شده دیگر دوستان

محمد داودی پنج‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 01:24 ب.ظ http://www.khorbeh.blogfa.com/

سلام همشهری خوبم
شاد و سردیار باشی

کیارش شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 02:36 ق.ظ http://5sunland.blogfa.com

درود اردشیر عزیز
آی از منصور وای بر مردمان. پیرزنان سنگ انداز این روزگار حتا در پوسته ی عرفان هم جایی نخواهند داشت.
راستی که این روزگار عرفان را هم از خاطر و خاطره ها برد.
بدرود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد